info@imgraphics.nl
Vormgeving | IMgraphicsVerpakking & Merk design | IMgraphicsProductfotografie | IMgraphicsHuisstijl | IMgraphicsWebsite | IMgraphicsPresentatie | IMgraphicsKlanten | IMgraphicsPortfolio | IMgraphicsContact | IMgraphics
Verpakkingen & Merk design

IMgraphics ontwikkelt creatieve en communicatief sterke verpakkingen in verschillende materialen en met verschillende productie processen.

Een sterk verpakkingsontwerp is dé marketing tool voor een merk om zich krachtig te onderscheiden en haar concurrentie positie te verbeteren.

Om succesvol te zijn in een retail omgeving moet het grafisch ontwerp van de verpakking voor de consument herkenbaar en duidelijk zijn en de verkoopargumenten duidelijk communiceren.

De boodschap communiceren in bijvoorbeeld een abri of magazine is een compleet ander verhaal dan op een verpakking. Veelal is er beperkte ruimte dus moeten er keuzes worden gemaakt.

Een goed verpakkingsontwerp moet volgens ons
aan het volgende voldoen


• De verpakking moet op 5 meter afstand
de consument triggeren
• De verpakking moet op 1 meter afstand het merk, product
en de verkoopargumenten communiceren
• De verpakking moet in de hand overige boodschappen
communiceren

Deze manier van communiceren is een bewuste keuze om het dichtlopen van de facing te voorkomen.
Er zijn namelijk talloze verpakkingen op de markt waarop alle informatie op de voorzijde is gepropt, met als gevolg dat de consument niets meer ziet.

Voorbeeld? Zie het volgende filmpje Microsoft ontwikkeld een iPod verpakking.



Heeft u vragen of bent u benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen?

Neem dan contact met ons op voor een verfrissend gesprek.

Volg ons op TwitterKom bij IMgraphics op LinkedinVolg ons op TwitterVolg ons op Google+

Link | IMgraphicsContact | IMgraphicsIMgraphics

| © 2008 - 2012 IMgraphics | Alle rechten voorbehouden | Algemene voorwaarden | Sitemap |